vrijdag 1 augustus 2014

Haar naam is..

Elkaar pas net gevonden
uit hetzelfde gemaakt
beste vrienden
uit creatieve geest

Wachtende op de rest van haar hoofdje.
Naamloos & haarloos, het arme ding! 
Het is alweer een poosje geleden dat ik een blogje had gepost met de vraag wat voor kleur haartjes het zonnige poppenkind moest krijgen. De antwoorden die Tante Tal had ontvangen hierop waren Rood, Rossig, Oranje en dat voor 100%. Nou daar kon ik natuurlijk niet onderuit. Toen ik eindelijk na strooptochten in diverse wol winkeltjes het juiste katoen vond, kon ik haar afmaken.
Haar vrolijk gekleurde blauwe kijkers staarde mij de gehele weg glimlachend aan.
"Hoe moet ik jou toch gaan noemen?"; maalde het in mijn hoofd.

Didi, Ivy Blue, Isabel(le of la), Noor of Puck, Eefje, Pop, Poppetje, Guusje, Luna, Saar en Sterre.
Het zijn allemaal prachtnamen. Stuk voor stuk! Maar om de een of andere manier paste het toch niet helemaal bij haar.





Langzaam kreeg ze een rode haardos. De vrolijke krullen in een hoge staart opgebonden en twee eigenwijze plukjes haar die het ontsnapt zijn. Wimpertjes zo vurig van kleur. Met blosjes op haar wangen en een glimlach op haar mond. Haar vrolijke en lieve karaktertje maakte van haar al snel een leuk vriendinnetje. Het duurde dan ook niet lang voor zij al dikke vrienden was met Joris het konijn en Guus de Giraffe. Kijk toch eens wat een gezellige vriendjes er op mijn bureau samen zitten!


Guus is ook een nieuw knuffelbeest van Tante Tal. Gisteren was er een hele kleine sneak peak op de facebook van Tante Tal.
Guus is een Giraffe. Hij is een beetje eigenwijs. Hij heeft namelijk niet alleen vlekken, maar ook strepen over lijfje. Hij haalt graag grapjes uit met wie hij lief vindt.

Het zijn alle drie kooppatronen, ontworpen door Tante Tal. Je kunt al wel zo'n schattig knuffelvriendje aanschaffen, maar het patroon laat nog even op zich wachten. Dat moet nog een paar keer goed nagelopen worden voor ik er mensen blij mee kan gaan maken.

Vanochtend keek Tante Tal weer even naar deze dikke vrienden en ineens wist ik hoe het poppenkind moest gaan heten!

Haar naam is Emma <3 


Liefs
Tante Tal








Geen opmerkingen:

Een reactie posten