donderdag 31 juli 2014

Regenboog hertje

Een zomaar cadeautje 
Blij verrast
Van de haak, wild gekleurd
Een vrolijk, sierlijk knuffeldier

"Ik heb een zomaar cadeautje voor je bij!" Mijn mama geeft mij een met zorg ingepakt bundeltje. "Ik zag hem liggen in de winkel en moest die gewoon voor jou halen!"
"Wat leuk! Ik ben gek op zomaar cadeautjes!": zeg ik blij verrast. Eerst zorg ik dat iedereen met een kopje thee, koffie en wat fris lekker in de achtertuin is gaan zitten. We kletsen wat en dan bedenk ik mij ineens dat ik nog wat mag uitpakken! Ik worstel wat met de plakkers en het gekleurde papier.  

Als ik het cadeautje open heb zie ik allerlei krantenknipsels. Mijn moeder geloofd nog steeds niet dat je dat ook allemaal op het internet kunt vinden. "Het is een leuke site waar je dingen kunt vinden en opzetten om te verkopen. Het is echt waar, het stond in de krant!"
Grappig om te lezen over hoe iemand de site www.etsy.com heeft ontdekt. Mijn mams glundert met pretoogjes. Het lijkt net of zij iets nieuws heeft ontdekt en ik dat geheimpje mag horen. Ik lach om de lieve attentie van mijn moeder.
Als ik even verder graaf onder de stapel folders en krantenartikelen zie ik een wel heel leuk haak boekje!

Een mooie overzichtje van alle diertjes uit het boekje
Gehaakte wilde dieren van Vanessa Mooncie. Terwijl ik door de pagina's heen blader en wat leuke diertjes aanwijs, brabbelt mijn moeder over nieuwe patronen. "Zo heb je weer wat origineels te haken!" Grappig dat zij nog steeds niet begrijp dat ik graag zelf patronen verzin en het dus niet origineler kan dan wat ik haak. Het komt dan direct uit mijn eigen creatieve brein.
Maar wat soms is het zeker leuk om een patroon van een mede ontwerpster te volgen of om een nieuw idee op te doen. En zo bleef ook mijn oog steken op een schattig knuffeldier. 
Gehaakte wilde dieren van Vanessa moonchie

Er staat bij: 
Wist u dit al?
Herten zetten hun eerste stapjes binnen een halfuur na de geboorte. 

Wij hebben vlakbij ons huisje een heus hertenpark. Oké, er zijn ook kippen, geiten, ezeltjes, pauwen en af en toe een leen paardje. Maar het allerleukste zijn toch de steeds groter wordende groep hertjes. Een mooie vader met zijn prachtige gewei en glimmende ogen.
Zijn vele vrouwen die hun jongen tot de orde roepen met hun "eeuuuhhhw.. eeuuuhhww" geluid. De vrolijke sproetjes die op hun billen verschijnen. De maffe bokkensprongen door de grote weide. Als wij met onze hond een rondje lopen langs het park nemen wij vaak stukjes brood, een appeltje of wat bladeren van groente uit de moestuin mee. Ze zijn niet eens meer bang voor onze hond. Snel komen ze met zijn allen aangerend als ze horen dat ik ze roep. Gretig, maar toch met zachte lippen snoepen ze alles snel op.
Sinds kort zijn er weer drie jongen bijgekomen. Het is zo schattig en wonderschoon om ze hun eerste stappen te zien zetten. Daar maakt je hartje vrolijke sprongen door.

Het kan dan ook niet anders dan dat een hertje mijn eerste project zal zijn. Gehaakt volgens het patroon.
Uit mijn "restjes bak" vis ik vrolijke kleuren en begin vlijtig aan de eerste toeren. Al snel is mijn grappig gekleurde regenboog babyhert klaar. Op zijn rug heb ik kleine stipjes gemaakt. Is het geen schatje?


 

Liefs
Tante Tal






Geen opmerkingen:

Een reactie posten