vrijdag 20 juni 2014

Wat een vrolijk gekleurde dag!

Genieten en hart vullende
vrolijk en kleurrijk
humor en liefdevol
gevonden in het kleine



Ik vind het altijd extra genieten als de nichtjes en neefjes komen logeren of spelen. Dit keer kwamen Noa(4) en Isa(1) een hele dag, zonder mama of papa, spelen. Dat betekent natuurlijk samen gezellig lezen en spelletjes spelen. In de moestuin hebben we samen de zoetste aardbeien gezocht. Noa vond er een met een gekke vorm!
Buiten hebben we een mooie lange wandeling gemaakt. Langs de natuurlijke speeltuin en winkeltjes gelopen. Het was wel een klein beetje koud, daarom kreeg Isa een warm, gehaakte deken om haar beetjes geslagen. Als je goed kijkt zie je nog een klein stukje van een vrolijk omhaakte (en oh zo bekende) AH-tas.
Toen we eindelijk weer thuis waren en een broodje hadden gegeten wilde de dames wel wat gehaakte kleding passen. Een mooie kleurrijke poncho. Doordat de halsopening niet gesloten is gehaakt, past de mooie dame die net één is geworden hem met gemak. Met het koordje kan hij dicht gebonden worden. Maar zoals ik wel had gedacht vond Isa die balletjes juist zo leuk. Daar werd veel aan getrokken en naar gelachen.
Noa wilde ook graag een poncho passen. Ook al was hij voor een kleiner kindje gemaakt. Haar hoofdje ging er gemakkelijk doorheen en ook zij vond de balletjes en kraaltjes super leuk. Ik moest beloven een langere voor haar te haken, dan wilde ze deze wel weer uit doen.
 
  Wat staat dat de mooie meiden goed!

"Ga je nog wat haken, Tante Tal?"; vroeg Noa toen we een filmpje hadden aangezet.
"Nou dat lijkt mij wel fijn. Ik wil nog een beetje verder aan een nieuwe trui werken."; antwoordde ik.
"Dan kom ik gezellig bij jou zitten!"; kirde Noa

Ineens kwam ik een nat stukje wol tegen. "Getsie! Hoe kan dat nou, het is helemaal nat?"
Al snel ontdekte ik dat het giebelende meisje naast mij de oorzaak was. Een wol monster! 







Niet één, maar twee! Compleet met grijperige wol handjes en wiebeltenen. 
Daar kan je toch alleen maar verliefd naar lachen! 

Tante Tal





Geen opmerkingen:

Een reactie posten